بازدید دکتر اسدی فر معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از شرکتهای دانش بنیان و فناور مرکز طبس

بازدید دکتر اسدی فر معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از شرکتهای دانش بنیان و فناور مرکز طبس

صبح دوشنبه 1402/07/10 پردیس فناوری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی میزبان دکتر اسدی فر معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از این مجموعه بود . دکتر اسدی فر در این دیدار به بازدید محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری پرداخت لازم به ذکر است در این بازدید واحدهای فناور مرکز طبس نیز حضور داشتند.

 همچنین در ادامه این بازدید در عصر روز دوشنبه دردر دیدار نمایندگان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با شرکت های دانش بنیان استان انجام شد : رونمایی از چهار محصول دانش بنیانشرکت های دانش بنیان نیازمند حمایت های مادی مسئولان/ ضعیف بودن زیرساخت های خراسان جنوبی در عرصه اقتصاد دانش بنیان نبود زیرساخت های لازم و حمایت بانکها و مسئولان در سطح کشور و استان بزرگترین دغدغه مسئولان شرکت های فناور و دانش بنیان خراسان جنوبی است.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری علم و فناوری از خراسان جنوبی،در جامعه امروزی یکی از مولفه های مهم توسعه هر کشوری توجه به اقتصاد دانش بنیان است که می توانند نخبگان و مخترعین علمی آن جامعه نقش بسزایی داشته باشند لیکن باید همراه با حمایت های مادی و معنوی مسئولان همراه باشد.

نخبگان خراسان جنوبی نیازمند دیده شدن هستند

خراسان جنوبی یکی از استان های مستعد درسطح کشور است که از نیروی انسانی وظرفیت های بزرگی در همه عرصه های علمی، فرهنگی، کشاورزی و ... برخوردار است اما برای دیده شدن نگاه مسئولان کشوری را می طلبد که از ظرفیت نخبگان علمی استان در راه توسعه خراسان جنوبی و حتی کشور قدمی بردارند.
شب گذشته جمعی از نخبگان،مخترعین،فناوران و مسئولین شرکت های دانش بنیان،فناور ونوآور در نشستی که به همت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و با حضور مسئولان کشوری از معاونت علمی ریاست جمهوری برگزارشد تا نخبگان علمی استان بتوانند مشکلات،دیدگاه ها و مسائل مورد نظر خود را مطرح و برای حل آن چاره اندیشی شود شاید این امر موجب توسعه شرکت های دانش بنیان و حل مشکلات آنها در همه عرصه های باشد.

آغاز دهه گفتمان دانش بنیان درکشور

«رضا اسدی فر » رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان – معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شب گذشته در جمع مخترعین و مسئولان شرکت های دانش بنیان و فناور خراسان جنوبی اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان با هدف ارتقای دانش و توسعه فناوری به وجود آمده اند.
وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ شروع دومین دهه گفتمان دانش بنیان در کشور و چهارمین دوره معاونت علمی و فناوری بود، افزود: شرکت های دانش بنیان شامل سه دسته نوپا،نو آور و فناور اطلاق می شوند.

اسدی فربیان داشت: شرکت های نوپاباید با فروش اظهارنامه ای کمتر از ۵ میلیارد تومان در اظهارنامه سال مالی گذشته هستند و لی شرکت های نوآور و فناور با فروش اظهارنامه ای بالای 5میلیارد تومان دارند و کالا یا خدمتی ارائه می دهند
وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان به دو نوع تقسیم بندی می شوند،عنوان کرد:شرکت های دانش بنیان تولیدی نوع یک و شرکت های دانش بنیان نوع دوم صنعتی و محصولات آنها به مرحله تولید رسیده است
رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان – معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مسئولیت شرکت های دانش بنیان نوپا به ستادها و پارک های علم و فناوری در استانها سپرده شده است.

73درصد شرکت های فناور کشور نوپاهستند

وی با بیان اینکه هم اکنون 73درصد شرکت های فناور کشور نوپا، هفت درصد فناور و 20 درصد نوآورهستند،افزود:محصولات دانش بنیان دارای دودسته با معافیت مالی و محصول با اعتبار مالیاتی تقسیم بندی می شوند
اسدی فر بیان داشت: شرکت های نوپا برای کل سبد محصولشان از مالیات معاف می باشند اما شرکت‌های دانش‌بنیان بر مبنای نظام رتبه‌بندی سالانه تعریف شده ذیل نظام جدید ارزیابی، در معیار های رشد صادرات، فروش و حل مسایل جامعه با یکدیگر رقابت می‌کنند.
گفتنی است: در این جلسه نخبگان و مسئولان شرکت های فناور و دانش بنیان به ارائه مشکلاتشان پرداخته وکه مهمترین مشکلات آنها نبود زیرساخت های لازم در عرصه فناوری در استان، حمایت مسئولان برای حمایت مادی، حمایت اندک بانک ها برای ارائه تسهیلات به شرکت های فناور و دانش بنیان،نبود حمایت های مالیاتی،بیمه و ... پرداختند.

رونمایی از چهار محصول دانش بنیان 

در پایان این نشست صمیمانه از چهار محصول دانش بنیان پارک علم وفناوری خراسان جنوبی رونمایی گردید. این محصولات شامل پکیج آماده آبنمای موزیکال، الکترود دستگاه سنجش هموگلوبین، تولید و فرآوری نانوکلی و پانسمان دیابتی نانو نقره بر پایه نانو سلولز بودند.

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

برگزاری وبینار معرفی سامانه "جان" (جریان اقتصادی نوین)
همایش کسب درآمد – ویژه بانوان
رویداد حل مسئله صنعتی شو
فراخوان کارگزاری فن بازار منطقه ای خراسان جنوبی