معرفی فعالیت های شرکت خشت آبگین اصفهک در دوسالانه معماری 2016 ونیز ایتالیا

معرفی فعالیت های شرکت خشت آبگین اصفهک در دوسالانه معماری 2016 ونیز ایتالیا

فیلم‌ها و عکس‌هایی از روستای اصفهک شهرستان طبس و فعالیت های شرکت خشت آبگین اصفهک در راستای بازسازی و مرمت بافت تاریخی این روستا و ایجاد خانه های بومگردی به شیوه علمی  در نمایشگاه بینال معماری ونیز 2016 در منطقه‌ی ونتوی ایتالیا به نمایش درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گلشن، با افتتاح رسمی پاویون ایران در نمایشگاه بینال معماری ونیز 2016، پروژه اصفهک در قالب ارائه پوستر و فیلم در معرض دید بازدیدکنندگان غرفه ایران قرار گرفت.

فیلم اصفهک به تهیه‌کنندگی «پرشیا قره‌گوزلو» و «بهزاد اتابکی» به‌منظور ارائه در بینال معماری ونیز 2016 تهیه شده است.

این بینال (دوسالانه) که پانزدهمین برگزاری خود را تجربه می‌کند، از 28 مه در منطقه ونتوی ایتالیا گشایش یافته و به مدت 6 ماه تا 27 نوامبر ادامه دارد؛ ونتو یکی از 20 ناحیه ایتالیا با جمعیت حدود 5 میلیون نفر و به مرکزیت ونیز است.

اصفهک روستایی تاریخی در 35 کیلومتری شهر طبس است که دارای معماری و ساختاری منحصر به‌فرد و مناظر طبیعی جالب‌توجه است.

در سال 1393 در پی بازدید فرامرز پارسی که یکی از متخصصان مرمت کشور است از بافت این روستا و آشنایی با دو تن از جوانان علاقه مند به بازسازی بافت تاریخی این روستا به نام های محسن مهدی زاده و مهدی یعقوبی، آهنگ فرآیند مرمت و بازسازی روستا شدت گرفت و با همت وی حداقل 4 گروه دانشجویی با حضور در روستا، به تکمیل اسناد مطالعاتی و تهیه نقشه‌های وضع موجود و طرح مرمت پرداختند.نهایتا این همکاری و فعالیت ها منجر به تشکیل شرکت خشت آبگین اصفهک گردید.

تجدید بنای حمام و مرمت مسجد قدیمی و مقبره‌های خانوادگی مجاور آن، خانه ساباط و خانه دو صفه در کنار بازسازی بخش‌هایی از جداره‌های خشتی روستا تنها بخشی از اقداماتی است که تاکنون انجام شده و همه این کارها با همکاری و مشارکت اهالی روستا و به‌دست آنان صورت گرفته است.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

برگزاری وبینار معرفی سامانه "جان" (جریان اقتصادی نوین)
همایش کسب درآمد – ویژه بانوان
رویداد حل مسئله صنعتی شو
فراخوان کارگزاری فن بازار منطقه ای خراسان جنوبی