برگزاری رویداد یک روزه بوت کمپ کارآفرینی در مرکز رشد واحدهای فناور طبس

برگزاری رویداد یک روزه بوت کمپ کارآفرینی در مرکز رشد واحدهای فناور طبس

پنج شنبه 22 آذر ماه،  افتتاحیه رسمی اولین اردوی کارآفرینی استارتاپی توسط مرکز رشد واحدهای فناور طبس، با حضور تنی چند از مسئولین شهرستان برگزار شد. پس ازمراسم افتتاحیه، 90 نفر شرکت کننده در کارگاه نیم ساعته "ایده پروری" شرکت نموده و خود را برای بخش دوم رویداد یعنی ارائه آسانسوری ایده ها در مدت زمان یک دقیقه برای هر ایده، آماده ساختند.


در این بخش بالغ بر 40 ایده کسب و کار توسط حضار ارائه شده، و سپس رای گیری در مورد ایده های جذاب تر برای شرکت کنندگان برگزار گردید. پس از شمارش آرا ده ایده برتر با عناوین "وب سایت کمک علم"، "پاس (پرداخت آن لاین سوخت)"، "آسان سفر"، "وب سایت گردشگری طبس بهترین"، "کنترل مواد غذایی"، "خرما کیت"، "بانک جامع اطلاعاتی بیمار"، "وبسایت فروش بدون واسطه بدون دلال"،" داروخانه آن لاین" و "بوت کمپ آن لاین" برای پیاده سازی و تمرین بر روی بوم های کسب و کار برگزیده شدند.

ارائه آسانسوری ایده ها
گام بعدی رویداد، آماده سازی شرکت کنندگان برای آشنایی با بوم مدل کسب وکار و نحوه ورود به دنیای کسب و کار استارت آپی بود. دراین بخش مباحث تئوریک توسط آقای دکتر محمد عابدزاده طی مدت زمان 45 دقیقه ارائه گردید. در این قسمت عناوینی مانند مشتریان، ارزش های ایجاد شده، رقبا، منابع، ساختار هزینه و درآمد، کانال های توزیع و شرکای کلیدی مطرح گردید.


دکتر عابدزاده در کارگاه بوم مدل کسب و کار
سپس حضار بنا به انتخاب شخصی، دعوت ایده پرداز برگزیده و یا با کمک مربیان و منتورها به ده تیم تقسیم شدند. آن ها پس از صرف ناهار، از حدود ساعت 1 بعدازظهر، بلافاصله سر میزکار خود رفته و شروع به کار بر روی مدل کسب و کار خود نمودند. همزمان با 5 ساعت فعالیت گروهی تیم ها، منتورها یا مربیان، که خود از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فعال و موفق هستند، با حضور در کنار میز کار تیم ها به ارائه راهنمایی و انتقال تجربیات خود به آن ها پرداختند.


در آخرین بخش آموزشی رویداد، کارگاه " نحوه ارائه" توسط آقای پیمان حاج رضایی، مسئول روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، برگزار شد، تا تیم ها آماده ارائه نهایی خود برای هیئت داوران شوند.
حسن ختام برنامه ارائه نهایی طرح ها به داوران و انتخاب ایده های برتر توسط تیم پنج نفره هیئت داوران بود. در این بخش طرح ها از لحاظ مشکل شناسایی شده، راه حل ارائه شده، ارزش ایجاد شده، کارگروهی، نحوه ارائه و ... مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت به ترتیب سه ایده " کنترل مواد غذایی"، " پرستار همراه (بانک اطلاعاتی بیمار)" و "آسان سفر" حائز رتبه های برتر شده و همچنین از طرح "خرما کیت" نیز تقدیر شد.

ایده های برتر بوت کمپ طبس
در انتهای برنامه سید ناصر سجادی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور طبس ضمن تقدیرو تشکر از شرکت کنندگان در این رویداد استارتاپی، هدف از این رویداد را آماده سازی مشتاقان کسب و کار برای ورود به بازار کار بیان نمود، و انتخاب ایده های برتر را تنها برای جذابتر ساختن برنامه دانست. وی افزود در موارد متعدد در رویدادهای استارتاپی ایده هایی که حتی در میان ایده های اولیه نیز برگزیده نشدند، تبدیل به استارتاپ های بسیار موفقی شده اند.

سجادی مدیر مرکز رشد واحدهای فناور طبس
• از نکات جالب توجه این برنامه حضور شرکت کنندگانی با سنین مختلف بود، بطوریکه جوان ترین شرکت کننده 11 ساله بود و در طرف مقابل شرکت کننده ای با 41 سال سن مسن ترین فرد حاضر در رویداد بود.



 

 

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

برگزاری وبینار معرفی سامانه "جان" (جریان اقتصادی نوین)
همایش کسب درآمد – ویژه بانوان
رویداد حل مسئله صنعتی شو
فراخوان کارگزاری فن بازار منطقه ای خراسان جنوبی