آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان کشور برگزار می‌شود

آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان کشور برگزار می‌شود

آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و سایرنهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط، در سطحی ملی و به صورت گسترده برگزار می‌شود.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسین قمری رئیس مجموعه رقابت های تخصصی مهارت سنجی فناورد از برگزاری نخستین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان کشور خبر داد و گفت:  در جلسه‌ای با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مقرر شد آزمون استخدام شرکت های خصوصی و دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شود.

 

قمری همچنین اظهار کرد: با توجه به تعیین نام امسال توسط رهبر فرزانه انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و جدیت دولت در تحقق بخشیدن به این مهم، مقرر شد نخستین آزمون استخدام شرکت های دانش‌بنیان برگزار شود.

وی با اشاره به جایگاه مهم شرکت‌های دانش‎بنیان در اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد کشور بیان کرد: با توجه به ماهیت شرکت های خصوصی و دانش بنیان و جایگاه ویژه‌ این شرکت‌ها در تحقق اشتغال‌زایی مولد و نیل به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور، برگزاری این آزمون گامی موثر در به هم رساندن عرضه و تقاضای نیروی کار متخصص خواهد بود.

رئیس فناورد به ضرورت توجه به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور مسئولان و سیاستگذاران حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در نشستی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، سید محمد صاحبکار رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس و پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری  برگزار و ضمن توضیح چگونگی و مراحل اجرای آزمون ، با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت های خصوصی و دانش بنیان در تحقق شعار  اشتغال‌زایی دولت دوازدهم، برگزاری این آزمون توسط شرکت فناورد حمایت به‌عمل آمد.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری و برگزاری این آزمون ابراز کرد: در حال حاضر شواری سیاست‌گذاری آزمون با ایجاد ارتباطات مناسب با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط، در حال فراهم کردن تمهیدات لازم جهت برگزاری آزمون است.

قمری ادامه داد: این آزمون علاوه بر حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، از حمایت سایر نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی نظیر وزارت کار، سازمان صدا و سیما، مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادها در سال جاری برخوردار است.

رئیس فناورد، با اشاره به برگزاری این آزمون در سطح ملی بیان کرد: مشاغل و رشته‌های آزمون نیز بسیار گسترده و متنوع خواهند بود و به‌زودی جزییات تکمیلی این آزمون اعلام خواهد شد.

نظرات

تاکنون نظری ثبت نشده است.

ارسال نظر

لطفا برای ثبت نظر، وارد حساب کاربری تان شوید و یا ثبت نام کنید.

اطلاعیه ها

برگزاری وبینار معرفی سامانه "جان" (جریان اقتصادی نوین)
همایش کسب درآمد – ویژه بانوان
رویداد حل مسئله صنعتی شو
فراخوان کارگزاری فن بازار منطقه ای خراسان جنوبی